با سلام . از همه دوستانی که حاضر به همکاری با ما در این وبلاگ هستند خواهشمندیم که ما را یاری فرمایند
  • ۰
  • ۰

مدت ها بود قصد ارائه مطلبی داشتیم که اطلاعات موثر و مختصری پیرامون سیستم های وبلاگ و وضعیت آنها و مقایسه امکانات و دیگر مسایل مرتبط را برای اهالی وبلاگ نویس منتشر کنیم. این مطلب تنها شامل بررسی وضعیت 4 سرویس وبلاگ قدیمی و کم امکانات است .

بلاگفا
سیستم بلاگفا با عمری بیش از ۵ سال توانسته رتبه اول را در بین کلیه سیستم های وبلاگ در ایران به خود اختصاص دهد، از مزایای قابل ذکر در این سیستم که محبوب ترین سرویس به شمار می آید سادگی مدیریت وبلاگ و آدرس کوتاه ایجاد شده برای وبلاگ هاست اما طی این چند سال به نظر می رسد که رشد امکانات چندانی نسبت به رشد سیستم های وبلاگ دیگر در این سیستم دیده نمی شود. بلاگفا که بالاترین تعداد کاربر را در اختیار دارد به نظر می رسد در عرصه تبلیغات که تنها راه درآمد سیستم های وبلاگ است در رتبه نخست قرار ندارد. گاها اختلالاتی که برای سیستم های وبلاگ پیش می آید و دسترسی کاربر را به وبلاگ ها مقدور نمی سازد در بلاگفا معمولا لحظات یا دقایقی بیش طول نمی کشد اما تعداد دفعات بروز این مشکلات در ماه و ساعات پر بازدید ، کم نیست. در بلاگفا محدودیت هایی برای درج کد های خاص در قالب وضع شده که تقریبا افرادی که قصد کسب درآمد از وبلاگ داشتند از بلاگفا کوچ کردند!

میهن بلاگ
پس از فروش این سرویس و بدست گرفتن مدیریت جدید توسط تیم تجارت الکترونیک صبا (کلوب.کام) ، میهن بلاگ به سرعت رشد کرد و توانست با ارائه خدمات و امکانات جدید جایگاه خوبی در بین وبلاگ نویسان پیدا کند.میهن بلاگ که رتبه دوم را در بین کاربران سیستم های وبلاگ داراست به نظر می رسد در عرصه تبلیغات اینترنتی توانسته حرف اول را بزند.از مهمترین مزایای این سیستم عدم وجود تبلیغات برای وبلاگ های فعال و راهندازی سرویس جدید فروشگاه برای کسب درآمد وبلاگنویسان می باشد.اختلالات میهن بلاگ معمولا دقیقه و ساعتی نیست و شاید یکی دو روز وبلاگ شما از دسترس خارج شود البته به ندرت پیش می آید. نکته دیگر اینکه میهن بلاگ طی یک سال گذشته چندین بار فیلتر هم شده است. در نهایت به نظر می رسد جدی ترین رقیب برای بلاگفا میهن بلاگ است که با ادامه این روند رشد ، در آینده شاید جای بلاگفا را بگیرد!

پرشین بلاگ
این سیستم با عمری بیش از ۸ سال ، نخستین سیستم وبلاگ در ایران است که گاه و بی گاه در طول عمرش دچار مشکلاتی شد اما به فعالیت خود ادامه داد. در پرشین بلاگ این روزها بیشتر خبرهای فرهنگی اجتماعی می شنوید تا ارائه خدمات نوین وبلاگ نویسی. پرشین بلاگ با وجود ایراداتی ریز در برخی از قسمت های سیستم ، بیشتر به برگزاری مسابقات و مراسم های فرهنگی می پردازد. ظاهرا خبری از اختلالات جانبی همانند سایر سیستم ها در پرشین بلاگ نیست و فیلترینگ یکی دو بار هم به سراغ این سیستم آمده است. از مزایای این سیستم ایجاد چندین وبلاگ توسط یک کاربر و تنظیمات ویرایش قالب بطور ساده می باشد. در پرشین بلاگ امکان اتصال دامنه به راحتی سایر سیستم های وبلاگ دهی نیست .

بلاگ اسکای
شاید کم سر و صدا ترین سیستم وبلاگ دهی رایج از نظر ما بلاگ اسکای باشد.این سیستم ساده و جمع و جور هم که عمرش همانند پرشین بلاگ طولانی است توانسته در مدت اخیر با ارائه امکانات جدید و خاص ، کاربران خود را افزایش دهد. از مزایای این سیستم امکان ویرایش بخش نظرات ، ایجاد چندین وبلاگ توسط یک کاربر و آمار بازدید مطالب و لینک هاست و قسمت تبلیغات در قالب ها مانند سایر سیستم های وبلاگ آنچنان آزار دهنده به نظر نمی رسد!

سعی شد در این مطلب بیشتر قسمت های ملموس و قابل توجه برای معرفی و مقایسه سیستم های وبلاگ رایج با رعایت انصاف تا این تاریخ نسبت به فعالیت هر سیستم گفته شود. اگر چه در آینده به بررسی جزیی تر و دقیق تر سیستم های بیشتری با همکاری مدیران آنها خواهیم پرداخت.
در آخر کاربران را به توجه به این نکته جلب می کنم که اکنون با این روند ایجاد سیستم های وبلاگ دهی که مانند علف هرز در حال افزایش هستند ، در سیستمی فعالیت کنید که ابتدا نیازهای شما را برآورده کند و دوم پشتیبانی مطلوبی به شما ارائه دهد. پس مراقب سوء استفاده سیستم های وبلاگ تازه به دوران رسیده ناشناس باشید!!

نتیجه گیری :

این 4 سیستم معرفی شده بسیار کم امکانات هستند و به درد کاربران دیگه نمی خورند . الان سرویس های قدرتمند تر و بسیار با امکانات تر وجود دارند که اینها در مقابل آنها هیچ هستند . پس توصیه ما به شما عدم استفاده از اینها هست

منبع : بلاگ هلپ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی